State of Decay

Så nu tänkte jag att jag skulle skriva lite igen, visst det är långt imellan inläggen men dom kommer ibland.
 
Detta spelet handlar om överlevnad i en värld numera i stort sett befolkad av zombies.
Vid första anblick så verkar spelet vara väldigt spännande och lite läskigt men så är dock inte fallet.
Spelet är intressant i ungefär 15 timmar, vare sig man spelar uppdrag eller inte.
Det är en konstant upprepning av att bara ha ihjäl zombies, hämta mat, hämta ammo, läkemedel och byggmaterial.
Man ska konstant fylla ett lager, som konstant töms, vissa av dessa varor töms dock så fort att det finns ingen möjlighet att möta dessa krav. Visst ett spel ska vara utmanande men inte omöjligt.
Man får också möjligheten att göra en väldigt massa små sidouppdrag, dessas funktion är uppenbar och man har ingen som helst lust att göra dem, t ex får man göra ett uppdrag där man ska skapa en skenmanöver för att hjälpa sina grannar, detta får man göra väldigt ofta men man slutar helt enkelt göra det, du vet inte vilka granar du skulle göra detta för, alltså finns där inga känslor inblandade och det enda som händer om du inte gör det är att man får 5 minuspoäng i "trust". 
Jag känner personligen att småuppdragen är tråkiga och allt för frekventa, även om man tömmer kartan på dessa små uppdrag, zombienästen och "wierdos" så är det lika många igen inom fem minuter.
 
Att spelat är tråkigt efter 15 timmar är väl inte det som stör mig mest, den konstanta saknaden av logik tar lätt upp första platsen där, i min nuvarande bas kan jag inte bygga allt man kan bygga i en bas, vilket är väldigt underligt då det finns hur mycket plats som helst att bygga på, också så väggen runt min bas är ett gallernät, vem som helst skulle väl åtminstone sätta upp skyken eller något annat runt detta så zombies inte kunde se in, men icke...
Spelet följer alltså inte dom mest banala regler för överlevnad i en zombievärld...fullkommligt ologiskt.
 
Som sista kritik får jag väl ändå säga att jag finner spelet tråkigt på grund av att jag som är vädligt rädd för zombies annars, på gränsen till zombiefobi, finner inte detta spelet läskigt alls, det hade lika gärna kunnat vara stora ödlor som tog över världen...suck. prova gärna men ställ inte för höga krav på spelet för det kan inte leverera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0